Dzikie Pola

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

News4 News5
4 5

#26 2019-03-20 23:17:23

Walker
OJCIEC
Dołączył: 2017-11-11
Liczba postów: 201
Klan/Clan: Rokoszanie
Osiągnięcia/Achievements: 22 letnie dośw w dowodzeniu
Miasto/City: Warszawa
WindowsChrome 72.0.3626.121

Odp: Propozycje sezon XXI

Graliśmy z AK przerobiony chutor i wioskę nad rzeką więc się wypowiem. Zmiany na chutorze generalnie mi się nie podobają, każda walka o flagę jest identyczna patrząc na to, że wszystkie są na środku pola. Nie mam pomysłu też jak inaczej ustawić te flagi, dlatego jednak jestem przeciwny co do zmieniania tej mapy. Wioski nad rzeką akurat nie grałem, ale moi ludzie powiedzieli, że grało im się dobrze z tymi zmianami. Może ludzie z AK się jeszcze wypowiedzą co sądzą o tych mapach.  [dblpt])


350x30
76561198006660996.png

Offline

#27 2019-03-21 00:55:22

Draco
2114453
Dołączył: 2017-11-27
Liczba postów: 117
Klan/Clan: CuA
Osiągnięcia/Achievements: Zakończył pajacowanie Lampasa
WindowsChrome 72.0.3626.121

Odp: Propozycje sezon XXI

Jak może niektórzy pamiętają byłem przeciwny większości zmian co do map, fakty pokazują jednak że myliłem się na przykład w sprawie tatarskiego czy ufortyfikowanego, bo gra się na nich teraz o wiele lepiej i to był faktycznie progres.
Aaaaaaale wy rynku nie tykajcie proszę, toż to map takich jak Rynek nam brakuje więcej. Przywróciłbym dawny wygląd okopów, ewentualnie przysunąłbym flagi odrobinkę tak by dało się do nich dotrzeć przed końcem rundy, jakoś nie przemawiają do mnie po prostu te zmodyfikowane, subiektywna rzecz, nie potrafię tego bardziej zaargumentować  [dblpt]stupid[dblpt]
Co do tych 15 min przed rozpoczęciem meczu tą zasadę również bym podtrzymał, czasem faktycznie po prostu pomaga.
Większość map jest skonstruowana w taki sposób, że jedne flagi są bardziej pod jedną drużynę, inne pod drugą, a ostatnie mniej więcej wyśrodkowane. Zdarzają się wyjątki to fakt, taki Chutor ma dwie flagi bardziej pod jedną z drużyn. Tak czy tak, jest losowość jeśli chodzi o pojawianie się flag, jest ten flag mod który gwarantuje już mniejsze ewentualne ,,pokrzywdzenie'' jednej z drużyn. No i są switche, które powodują dalej że na takim chutorze teraz to druga drużyna ma te dwie flagi bardziej ogarnięte. Pojawianie się flag zawsze było kompletną loterią, i tego, że jeden klan może w danym meczu nie mieć szczęścia do tego zawsze nam towarzyszyło i raczej jest to coś nie do wyeliminowania. Taki urok tej gry, i generalnie, zawsze ktoś będzie tym pokrzywdzonym.
Gorąco zachęcam za to do tworzenia nowych map i bawienia się tym, nie każda stworzona nowa mapa będzie idealna, a strzelam że większość nie będzie nawet dobra, bo cięzko jest stworzyć coś co będzie i grywalne i ładne estetycznie (No i wymaga to w cholerę pracy), ale z czasem może się coś narodzić. Sam zacząłem już śmiało z 50 map, skończyłem może z 4  [dblpt]cool[dblpt] no generalnie, potrzebujemy nowego Rynku który zachwyci nawet zatwardziałych mapkowych konserwatystów.
Chanat jest dla mnie cienki jak barszcz, no ale potrafiłem i dostać bęcki od chanatu, także zostawiłbym, a co tam  [dblpt]peace[dblpt]
Nie mam pojęcia czy coś jeszcze było poruszane, i wiem że sam nie wniosłem nic mega wartościowego, ale co tam, w końcu dyskusja  [dblpt]beer[dblpt]

Offline

#28 2019-03-21 14:37:30

Miler41
Moderator
Dołączył: 2018-01-09
Liczba postów: 65
Klan/Clan: Armia Koronna
Miasto/City: Warszawa
MacintoshSafari 604.1

Odp: Propozycje sezon XXI

Ja z kolei miałem zupełnie przeciwne odczucia niż Ty Walker. Na Chutorze zmiany mi się podobały, bo flagi nie dawały przewagi broniącym się. Z kolei na Wiosce nad Rzeką jakoś mi się kiepsko grało. Może to kwestia tego, że na Chutorze dobrze graliśmy, a na Wiosce kiepsko. Sam nie wiem jeden mecz to za mało.


Służyć w Armii Koronnej to zaszczyt i duma!

Offline

#29 2019-03-21 17:34:15

Tytus
2114453
Dołączył: 2017-11-11
Liczba postów: 108
WindowsChrome 72.0.3626.121

Odp: Propozycje sezon XXI

Mi też ciężko się wypowiedzieć po jednym meczu szczerze mówiąc. Wioska dosyć mi się podobała, szczególnie flaga w wiosce. Wy będąc Szwecją próbowaliście zdobyć flagę biegnąc przez środek, my natomiast próbowaliśmy lewym mostem. Nie powiem ciekawie to wyglądało. Chutor jest mi bardzo ciężko ocenić, sam pomagając Sierżantowi z flagami nie byłem całkowicie przekonany do ich ustawienia( oryginalne ustawienie też niestety nie jest sprawiedliwe). Zastanawiam się jeszcze nad jednym rozwiązaniem. Pozostawieniem po jednej fladze na górkach, a flagę z młyna przenieść tak jak teraz zagraliśmy pod tą górkę z młynem. Z drugiej strony ten pomysł nie współgra w moim odczuciu z ,,bunkrowaniem się na flagach''.
Szkoda, że inne klany nie zagrały na tych mapach bo jeśli będzie trzeba podjąć decyzję to nie grając na nich ich głosy nie będą poparte doświadczeniem i odczuciami z gry.

A jeszcze co do Chanatu. Uważam, że te wszystkie usprawnienia, balanse, switche itd, dzięki którym z sezonu na sezon rozgrywki ewoluują  w takim czy innym kierunku pozwoliły na to, że Chanat jest grywalna frakcją i da się ja zarówno pokonać jak i nią wygrać.
-Oczywiście największą kontrą na Chanat jest RP ale i RP da się pokonać grając Chanatem rozważnie.
-Brak pik u piechoty jest zarówno minusem bo nie możemy wejść w otwartą walkę z piechotą Szwecji, Moskwy czy RP ale za to mobilność plus tarcze dają dużą przewagę na niektórych mapach.
-Spam łuków na piechocie to też duży plus
- Muszkietami na Chanacie trzeba trochę poćwiczyć aby coś trafiać są specyficzne.(czasami potrzeba trochę szczęscia)
Osobiście nie widzę potrzeby wyeliminowania Chanatu z rozgrywek, zachęcam do rozgrywania treningówek i testowania chanatu na wszystkich mapach.

Offline

#30 2019-03-21 20:44:12

Zdzichu
2114452
Dołączył: 2018-02-18
Liczba postów: 33
WindowsFirefox 65.0

Odp: Propozycje sezon XXI

Miler41 napisał/a:

Ja z kolei miałem zupełnie przeciwne odczucia niż Ty Walker. Na Chutorze zmiany mi się podobały, bo flagi nie dawały przewagi broniącym się. Z kolei na Wiosce nad Rzeką jakoś mi się kiepsko grało. Może to kwestia tego, że na Chutorze dobrze graliśmy, a na Wiosce kiepsko. Sam nie wiem jeden mecz to za mało.

Tak samo. Tylko czekałem na flagę na moście, żeby grać po staremu.

A chutor grało mi się świetnie, ale może to przez frakcję, bo muszkieterowie grali drugoplanową rolę i można było coś pograć na tej piechocie.

Offline

#31 2019-03-21 20:50:51

Sierzant
2114453
Dołączył: 2018-02-05
Liczba postów: 181
Klan/Clan: Rokoszanie
WindowsChrome 72.0.3626.121

Odp: Propozycje sezon XXI

Ja ze swojej strony mogę napisać, że mi się podobało. Sparing ten pokazał według mnie, że to co zakładałem i opisywałem we wstępie tego tematu zostało zniwelowane. Chutor pokazał, że otwartość flag sprzyja bardzo mocno kawalerii, ale do tego akurat były obawy już na początku dyskusji. Ta sama mapa pokazała jednak, że to nie nacja, a zespół z lepszą strategią, zgraniem czy umiejętnościami wygrywa potyczki. W tym co Walker napisał jest może trochę racji, że ustawienie tych trzech flag w takich, a nie innych miejscach powoduje wrażenie identyczności w rozgrywaniu rund, ale może to tylko te nacje dawały takie wrażenie? Szczerze mówiąc nie wiem czy da się przygotować lepsze rozstawienie flag na tej mapie. W mojej opinii teraz jest bardziej sprawiedliwie i wygrywa się właśnie bardziej umiejętnościami, zgraniem czy odpowiednim przygotowaniem taktycznym niż wcześniejszą "obroną" zajętej pozycji czy też podniesieniem flagi na drugim końcu mapy. Bardziej przemawia do mnie dostania po głowie w walce niż zwycięstwo w ułatwionych/losowych warunkach. Jeżeli natomiast chodzi o wioskę nad rzeką to pierwsze moje dwa przemyślenia na ten temat to, że zaczęło się sporo dziać na mapie od strony obustronnych ruin. Jest możliwość do sporej ilości pojedynków muszkieterów, a i piechota ma według mnie wystarczającą ilość elementów na mapie do schronienia się. Natomiast drugie spostrzeżenie to, że według mnie kawaleria straciła trochę na wartości po zmianie flag. Chciałem jednak zaznaczyć, że flagi, które pojawiały się zarówno po jednej jak i drugiej stronie rzeki były zdobywane przez obie nacje. Podsumowując obie mapy, powiało świeżością, a mi dało to całkiem sporo pozytywnej zabawy.

Co do chanatu to jeżeli zdecydujemy się na wycofanie tej nacji to cofniemy się lekko mówiąc w rozwoju tej sceny.

Jeżeli chodzi o 15 minutowe przeciąganie to był ten temat chyba poruszony na ostatnim spotkaniu i w sumie z tego co pamiętam niewiele było na ten temat dyskusji, pomysłów itp. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że to czy to będzie 15 minut czy każda inna liczba to i tak nic nie pomoże. To ludzie, liderzy klanów, a przede wszystkim członkowie muszą się do tego dostosowywać i myśleć też o swoich przeciwnikach. Bo jeżeli jedna strona będziesz szanować czas drugiej to wszyscy będą się miło i dobrze bawić, a jeżeli będzie to przeciągane w nieskończoności to nawet najlepszy mecz będzie tłem dla opóźnień, niemiłej atmosfery czy innych elementów niszczących tą grę.

Tak podsumowując, nie wiem czy ktoś rozgrywał jeszcze jakieś mecze, treningi na nowych mapach (bądź zamierza rozegrać), ale jeżeli nie, to według mnie nie ma sensu zmieniać nic w aktualnych mapach. Zauważyłem też, że wypowiada się tutaj naprawdę garstka osób, a więcej ludzi miało pytania, było zainteresowanych nowościami. Rozumiem, że czasami nie ma czasu napisać co się myśli lub nie ma pomysłu jak to ująć w słowa, ale jeżeli mamy coś wspólnie tworzyć to warto wspólnie działać. W mojej opinii czy my będziemy grać te nowe mapy czy wstawimy jeszcze 10 nowych nic nie zmieni, bo większa część przyjdzie i będzie grać to co zostało przygotowane, a dopiero potem będzie, że to tamto i jeszcze to się nie podoba. Dlatego zachęcam do wypowiadania się nadal, testowania, a być może uda się stworzyć coś jeszcze milszego.

Do usłyszenia wkrótce.

Offline

#32 2019-03-21 21:47:22

Reaptor
2114452
Dołączył: 2018-05-04
Liczba postów: 78
Klan/Clan: Icaros
Miasto/City: Warsaw
Windows 7Chrome 72.0.3626.121

Odp: Propozycje sezon XXI

My graliśmy na chutorze (niestety tylko jednego respa) Rp vs Szwecja i powiem, że było fajnie. Oczywiście Rp zdominowało cały resp 4:0, ale to pokazuje, że Szwecja nie jest tam niepokonana. Z tego co zauważyłem to tylko frakcje mobilne z dużą ilością kawalerii mają tam prawo bytu. Tak to przynajmniej czuję.

Offline

#33 2019-03-21 23:15:18

Akford
2114452
Dołączył: 2017-11-11
Liczba postów: 28
Klan/Clan: Rokoszanie
WindowsFirefox 66.0

Odp: Propozycje sezon XXI

To ja napisze tu coś innego, nie o moich spostrzeżeniach co do zmian na  ww. mapach bo ja to słaby w tym jestem (głupi).
Jestem za wszelkimi zmianami bo zmiany ubarwiają monotonność w tych rozgrywkach ile razy możemy grać to samo dlatego w grach robi się reworki postaci, nerfi przedmioty lub dajemy buffy, bez tego gra robi się nudna i nie daje nam takiej przyjemności z gry, trzeba dostosować się do nowych rzeczy i to jest fajne.

Ostatnio edytowany przez Akford (2019-03-21 23:16:00)


350x30
76561198031156740.png

Offline

#34 2019-03-21 23:54:27

Miler41
Moderator
Dołączył: 2018-01-09
Liczba postów: 65
Klan/Clan: Armia Koronna
Miasto/City: Warszawa
MacintoshSafari 604.1

Odp: Propozycje sezon XXI

Reaptor, nie do końca jest z tym Chutorem tak jak mówisz. My na przykład graliśmy Moskwą na RP przeciw Roko i resp zakończył się 3:1 dla nas. A Moskwa chyba nie jest mobilną frakcją.


Służyć w Armii Koronnej to zaszczyt i duma!

Offline

#35 2019-03-22 00:03:25

DraKe
2114452
Dołączył: 2018-04-07
Liczba postów: 36
Klan/Clan: Rokoszanie
Osiągnięcia/Achievements: Perfekcyjny Okres
Windows 7Firefox 65.0

Odp: Propozycje sezon XXI

Chutor mi sie nie podoba bo przegraliśmy tam na treningówce. Wszystkie 3 flagi są takie same czyt płaskie pole i campienie na daszkach na środku muszkietami.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
etslovers - shinigami - xender - tibiame-pl - dreamteampokemon